Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Sprawozdanie z działalności GOPS za rok 2013

Utworzono dnia 24.09.2014

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

W GNIEWINIE  ZA ROK 2013

 

Zadania w zakresie pomocy społecznej, rodzaje świadczeń, zasady i tryb ich udzielania oraz organizację pomocy społecznej określa ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z póź.zm) oraz akty wykonawcze do tej ustawy.

 

Pomocy społecznej udziela się osobom i rodzinom w szczególności z powodu (art.7 ustawy):

 

  • ubóstwa;
  • sieroctwa;
  • bezdomności;
  • bezrobocia;
  • niepełnosprawności;
  • długotrwałej lub ciężkiej choroby;
  • przemocy w rodzinie;
  • potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
  • potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
  • bezradności w sprawach opiekuńczo - wychowawczych i

                  prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach

                  niepełnych lub wielodzietnych;

  • braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży

                 opuszczającej placówki opiekuńczo -wychowawcze;

  • trudności w integracji osób, które otrzymały status uchodźcy;
  • trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu

                  karnego;

  • alkoholizmu lub narkomanii;
  • zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
  • klęski żywiołowej lub ekologicznej.

 

Prawo do świadczeń przysługuje:

- osobie samotnie gospodarującej, której dochód nie przekracza kwoty 477 zł (tzw. „kryterium dochodowe osoby samotnie gospodarującej”); od 1 października 542 zł

 

- osobie w rodzinie, w której dochód na jedną osobę nie przekracza kwoty 351 zł (tzw. „kryterium dochodowe na osobę w rodzinie”) od 1 października  456 zł

 

 

Ustawa o pomocy społecznej nakłada na gminę obowiązek udzielania pomocy osobom                     i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Pomoc społeczna może być świadczona w formie pieniężnej i niepieniężnej, a podstawą przyznania pomocy - niezależnie od formy - jest przeprowadzenie wywiadu środowiskowego i wydanie na tej podstawie stosownej decyzji. Pomoc społeczna może zostać udzielona z urzędu, jednak przeprowadzenie wywiadu środowiskowego zazwyczaj poprzedzone jest podaniem wnioskodawcy o pomoc, do podania powinny zostać załączone dokumenty potwierdzające sytuację dochodową i osobistą rodziny. Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 kwietnia 2005 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego (Dz. U. z 2005 r. Nr 77 poz. 672 z późn. zm.)dokładnie określa min. sposób przeprowadzania rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz dokumenty niezbędne do ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej. Ww. rozporządzenie bardzo dokładnie precyzuje, jakie załączniki powinna dołączyć do wniosku osoba ubiegająca się o pomoc z ośrodka pomocy społecznej. W § 7 ust. 1wymieniono różne dokumenty na podstawie których należy ustalać sytuację osobistą, rodzinną i dochodową osób korzystających z pomocy.

 

WYDATKI BUDŻETOWE REALIZOWANE PRZEZ OSRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

 

Wydatki Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gniewinie  na świadczenia społeczne w roku 2013  w tym:

 

Lp.

Nazwa zasiłku

Liczba rodzin

Kwota

1.

Zasiłek stały

162

710.730 zł

2.

Zasiłek okresowy

63

66.500 zł

3.

Schronienie

0

0

4.

Posiłek

 

 

5.

Usługi opiekuńcze

6

5.675 zł

6.

Zasiłki celowe

217

220.994

 

 

 

 

 

Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”  

 

Liczba osób objętych programem

1062

w tym: osoby korzystające

z posiłku

zasiłku celowego

 

389

673

Koszt programu ogółem

288.943

 

z tego: środki własne

dotacja

 

69.793

219.150

 

 ŚWIADCZENIA Z  POMOCY SPOŁECZNEJ I ICH REALIZACJA

 

Wyszczególnienie

Liczba osób ,którym przyznano decyzją świadczenie

Liczba rodzin

Liczba osób w rodzinach

Świadczenia przyznane ogółem (bez względu na ich rodzaj, formę liczbę oraz źródło finansowania)

w tym :

1163

466

1708

              świadczenia pieniężne

774

466

1708

              świadczenia niepieniężne

389

189

861

 

 

 W 2013 roku z pomocy ośrodka udzielanej zgodnie  ustawą o pomocy społecznej skorzystały 466 rodzin .

W 2013 r. pracownicy  socjalni  przeprowadził w tych rodzinach  wywiady środowiskowe( co 6 m-cy , w niektórych przypadkach częściej), rozeznając środowiska pod względem ich sytuacji rodzinnej, zawodowej, zdrowotnej, mieszkaniowej i materialnej.

Pomocy wyłącznie w postaci pracy socjalnej udzielono 18 rodzinom.

 Ogółem w roku  2013 wydano 1484  decyzji administracyjnych.

 

Udzielone świadczenia

 

Zasiłek stały jest świadczeniem udzielanym osobom pełnoletnim, niezdolnych do pracy                 z powodu wieku lub całkowicie niezdolnym do pracy (nieposiadającym uprawnień emerytalno – rentowych) i spełniającym kryteria dochodowe. Zasiłek stały stanowi uzupełnienie dochodu tych osób do kryterium ustawowego.

Świadczenie jest zróżnicowane pod względem wysokości, zależnie od dochodu osoby samotnie gospodarującej lub dochodu na osobę w rodzinie, jego wysokość stanowi bowiem różnicę między owym kryterium, a dochodem osoby samotnie gospodarującej lub dochodem na osobę w rodzinie.

Składka zdrowotna - opłacana była  za osoby korzystające z pomocy w formie zasiłku stałego nie

podlegające ubezpieczeniu zdrowotnemu z innego tytułu .

Na realizację tego zadania wydatkowano kwotę  ogółem- 89.367 zł,(dotacja).

Zasiłki okresowe - w 2013 roku na realizację zadania własnego Gminy w postaci zasiłków okresowych wydatkowano łącznie kwotę 66.500   zł. Środki pochodzą z dotacji z budżetu państwa.

Wysokość zasiłku okresowego jest ściśle uregulowana przepisami ustawy o pomocy społecznej, stanowi różnicę między przyjętym kryterium, a posiadanym dochodem, uprawniającym do świadczeń z pomocy społecznej, przy czym ustalona minimalna gwarantowana wysokość tego świadczenia w roku 2013 wynosiła:

• dla osób samotnych – w wysokości 50% kwoty różnicy między kryterium dochodowym (obecnie  542)

zł), a faktycznie posiadanym dochodem;

• dla rodziny – w wysokości 50% kwoty różnicy między kryterium dochodowym rodziny (obecnie 456 zł)

na osobę w rodzinie), a faktycznie posiadanym dochodem.

Dodatkowo, aby w/w pomoc mogła być przyznana oprócz ubóstwa w rodzinie musi wystąpić przynajmniej jedna z przesłanek określona w art. 38 ust. 1 ustawy (długotrwała choroba, niepełnosprawność, bezrobocie itp.).

Zasiłki celowe - są to świadczenia przyznawane na podstawie art. 39 - 41 ustawy o pomocy społecznej w celu zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej. W ramach tej formy pomocy ośrodek przyznaje pomoc w formie zasiłków celowych i celowych specjalnych. Zasiłki celowe są świadczeniami przyznawanymi w miesiącu złożenia kompletu dokumentów w związku                 z koniecznością zaspokojenia konkretnej potrzeby. Świadczenie ma charakter jednorazowy. Pomoc w formie zasiłków celowych przeznaczona była głównie na leczenie i zakup leków, zakup opału, podręczników szkolnych, zakup żywności, opału, odzieży itp. W ramach tych świadczeń udzielono pomocy 217 osobom/rodzinom  na kwotę 220.994   zł. Ustawa o pomocy społecznej daje również możliwość przyznania pomocy w formie świadczenia niepieniężnego. 

Zgodnie z art. 41 ustawy o pomocy społecznej osobie lub rodzinie, przekraczającym kryteria dochodowe, w szczególnych okolicznościach może być przyznany specjalny zasiłek celowy niepodlegający zwrotowi. Jego wysokość nie może jednak przekraczać odpowiednio kwoty kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej lub rodziny.

Zasiłek celowy z tyt. zdarzenia losowego – przyznawany może być niezależnie od posiadanego dochodu, bez obowiązku zwrotu tego świadczenia w przypadku osób, których dochód własny przekracza kryterium dochodowe ustalone zgodnie z art. 8 ustawy o pomocy społecznej.

Kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za  pobyt mieszkańca gminy     w tym domu jest zadaniem własnym Gminy o charakterze obowiązkowym. Do skorzystania          z prawa pobytu w domu pomocy społecznej konieczne jest zaistnienie przesłanek określonych przepisami ustawy o pomocy społecznej: konieczność całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności; brak możliwości samodzielnego funkcjonowania przez osobę    w codziennym życiu; brak możliwości zapewnienia tej osobie przez gminę niezbędnej pomocy     w formie usług opiekuńczych.

Obowiązani do wnoszenia opłaty za pobyt w domu pomocy społecznej są w kolejności: mieszkaniec domu, a w przypadku osób małoletnich przedstawiciel ustawowy z dochodów dziecka; małżonek, zstępni przed wstępnymi; gmina  której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej. Zgodnie z art.61 ust.3 ustawy o pomocy społecznej w przypadku niewywiązywania się osób z obowiązku opłaty za pobyt w domu pomocy społecznej, opłaty te zastępczo wnosi gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej. Gminie natomiast przysługuje prawo dochodzenia zwrotu poniesionych na ten cel wydatków.

Odpłatność za pobyt mieszkańca Gminy w domu pomocy społecznej ciąży na gminie tylko wówczas, gdy on sam i osoby mu bliskie nie wnoszą takiej opłaty. Pobyt w DPS jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego utrzymania.

Mamy 13 mieszkańców umieszczonych w ZOL Ustka i Kobylnica ,koszty utrzymania naszych mieszkańców w roku 2013 wynosiły 94.000 zł.

 

Dożywianie w ramach programu wieloletniego ,,Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

 

W 2013r. kontynuowaliśmy realizację ustawy z dnia 29 grudnia 2005r. o ustaleniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

Powyższa pomoc w 2013r. realizowana była poprzez przyznawanie zasiłków na przygotowanie posiłku w domu   i przygotowywanie dożywiania w szkołach  znajdujących się na terenie Gminy.

Na terenie naszej Gminy dożywiane są wszystkie dzieci uczęszczające do szkół.

 

Ogólny koszt  programu  w roku 2013 wyniósł  288.943  zł.

Z budżetu państwa otrzymaliśmy kwotę  219.150 zł, co stanowiło 76 % całości kosztów, udział środków własnych to kwota  69.793 zł czyli 24 % łącznej wartości.

 

Ponadto GOPS Gniewino w roku 2013  pozyskał  28.000 kg żywności

Kasza jęczmienna                

Makaron z gulaszem

Makaron świderki                

Ryż biały                               

Płatki kukurydziane            

Mleko UHT                                                                          

Ser podpuszczkowy              

Makaron muszelki               

LU GO Nadz.smak czek.                                           

Mąka pszenna                      

Groszek z marchewką         

Ser topiony                           

Herbatniki                            

Dżem wiśniowy                    

Cukier biały                          

Mielonka wieprzowa

Klopsiki w sosie pomid.        

Kuleczki kakaowe                

kasza gryczana                    

koncentrat pomidorowy                                                    

Olej rzepakowy                     

Zupki Junior             

Zupa pomidorowa

 

 

Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej

 

Zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych

ze środków publicznych (tekst jednolity Dz. U. z2008 r., Nr 164, poz.1027 późn. zm.) do zadań zleconych gminy należy wydawanie decyzji, o których mowa w art. 54 (potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przez okres 90 dni), w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. W celu ustalenia sytuacji dochodowej i majątkowej świadczeniobiorcy, o którym mowa w ust. 2, przeprowadza się rodzinny wywiad środowiskowy na zasadach i w trybie określonych w przepisach o pomocy społecznej.

W 2013 r. wydano 6 decyzje (dla 6 osób) w sprawie potwierdzenia prawa do wyżej wymienionych

świadczeń.

 

 

Pomoc osobom bezdomnym

 

W roku 2013 pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej objęte zostały  2  osoby bezdomne . Osoby miały zapewnione schronienie w schronisku .

Usługi opiekuńcze

W roku 2013 realizowaliśmy usługi opiekuńcze dla osób samotnych potrzebujących pomocy osoby drugiej , z tej pomocy korzystało 6 osób – realizowane były przy współpracy PUP na zasadzie prac społecznie użytecznych .

Sprawy  skazanych

Prowadzone w tut. ośrodku są sprawy osób skazanych wyrokiem sądu do odpracowania godzin na cele społeczne ,w roku 2013 skierowano do tut. ośrodka 20  osoby skazane w tym 20  mężczyzn . Celem odpracowania zgłosiło się 20 osób .

Odpracowało – 9 osób

Pracuje – 9  osób

Nie podjęło pracy – 2 osoby

Osoby skazane wykonują prace porządkowe na terenie Gminy ,prace wykonują niechętnie bardzo często  po interwencji kuratorów sądowych i w chwili gdy istnieje groźba zamiany kary na areszt.

 

ŚWIADCZENIA NIEPIENIĘŻNE

 

praca socjalna – rozumiana jako działalność zawodowa mająca na celu pomoc osobom                     i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania     w społeczeństwie poprzez pełnienie odpowiednich ról społecznych. To działalność ułatwiająca jednostkom, grupom, środowiskom adaptację w zmieniających się warunkach życia. Celem ostatecznym jest umożliwienie osobom i rodzinom kierowania własnym postępowaniem oraz zdobycie niezależności w zabezpieczeniu warunków niezbędnych dla prawidłowej egzystencji godnej człowieka. Nie można zapomnieć, że praca socjalna to proces długotrwały, wymagający konsekwencji         i systematycznego działania, przynoszący efekty często po wielu latach pracy           z rodziną. Rola pracownika socjalnego wymaga nie tylko wysokich kwalifikacji  i profesjonalizmu w trudnej sytuacji materialnej i osobistej w wykonywaniu powierzonych zadań, ale przede wszystkim ogromnej wrażliwości , wyrozumiałości     i chęci niesienia pomocy osobom w trudnej sytuacji materialnej i osobistej.

Wykonują oni szczególnie odpowiedzialną pracę, na co dzień stykając się z bezrobociem,  bezradnością, przemocą, chorobą i cierpieniem ,pomagając rodzinom w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych.

Aby osiągnąć efekty należy podejmować  współpracę z różnymi w zależności od potrzeb instytucjami np. Komisariatem Policji, Sądem Rodzinnym, szkołami, placówkami służby zdrowia, Poradnią Pedagogiczno - Psychologiczną, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,  Urzędem Pracy

i innymi.

Wyłącznie pracą socjalną w środowisku lokalnym w 2013 roku objęto 18 rodzin.

Pracownicy socjalni w ramach pracy socjalnej podejmowali takie działania jak:

  • rozpoznawanie i ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej ze szczególnym uwzględnieniem osób i rodzin dysfunkcyjnych, które z powodu ubóstwa, bezrobocia ,niepełnosprawności, długotrwałej choroby, przemocy      w rodzinie, alkoholizmu, bezdomności lub innych okoliczności znalazły się w trudnej sytuacji życiowej
  • współpraca z pielęgniarką środowiskową i lekarzem rodzinnym w zakresie funkcjonowania w środowisku osób starszych i niepełnosprawnych, pomoc  w realizacji recept, w uzyskaniu dostępu świadczeń zdrowotnych
  • informowanie osób/rodzin o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy, m.in. o możliwości uzyskania świadczeń rodzinnych, alimentów i ich podwyższenia
  • planowanie i monitorowanie wydatków wspólnie z klientem, edukowanie w zakresie gospodarowania budżetem domowym
  • kontaktowanie  się z pedagogiem szkolnym, wychowawcami, kuratorami celem poprawy funkcjonowania rodziny
  • informowanie o możliwości uzyskania ulg oraz o uprawnieniach przysługujących osobie niepełnosprawnej
  • Współpraca z dzielnicowymi poprzez wspólne wejścia w środowisko, monitorowanie  środowisk z istniejącym problemem przemocy w rodzinie lub zagrożonych patologią
  • pracownicy występowali  w charakterze świadków swoich podopiecznych                           

  w prowadzonych sprawach w Sądach, na Komisariatach Policji

  • udzielanie informacji osobom i rodzinom zagrożonych problemem alkoholizmu   o możliwości podjęcia terapii, motywowanie  do utrzymania abstynencji, współpraca  z Gminną  Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  • aktywizowanie klienta do rejestracji  w urzędzie pracy, do podjęcia pracy stałej lub dorywczej, motywowanie do uczestnictwa w organizowanych kursach  i szkoleniach, umożliwiających nabycie umiejętności poszukiwania pracy, podwyższenia kwalifikacji

 

Przemoc

 

Innym narzędziem  pracy pracownika socjalnego jest kwestionariusz ,,Pomoc społeczna -Niebieska Karta” w kierunku rozpoznawania przemocy w rodzinie. Kwestionariusz ten ułatwia planowanie działań związanych z poprawą sytuacji osób krzywdzonych oraz motywowanie ofiar przemocy do żądania ochrony swoich praw     i szukania pomocy.

W związku z występującą przemocą domową, w roku 2013 prowadzono kwestionariusze ,,Pomoc społeczna-Niebieska Karta” dla 23  rodzin. O prowadzonych ,,Niebieskich Kartach”   na bieżąco informowana była pisemnie  Policja, celem podjęcia stosownych działań w ramach posiadanych kompetencji. Sprawcami przemocy byli analogicznie do roku ubiegłego głównie nadużywający alkoholu  mężowie a zarazem ojcowie małoletnich dzieci. Powołany Zespół interdyscyplinarny  spotkał się w roku 2013   - 12 razy na posiedzenia zapraszane  były osoby stosujące przemoc  i członkowie rodzin.

W związku z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Gmina zobowiązana jest do ponoszenia części odpłatności za umieszczone dzieci  w pieczy zastępczej , w roku 2013 ponosiliśmy odpłatność za czwórkę  dzieci.

 

W sprawach dotyczących występowania problemu nadużywania alkoholu   prowadzimy   Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W uzasadnionych przypadkach składamy wnioski o objęcie leczeniem osób, które nie radzą sobie z problemem alkoholowym . Pomagamy również wypełniać takie wnioski rodzinom tych osób. W roku 2013  Gminna Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych spotkała się 8  razy ,na spotkania zaproszono 12 osób nadużywających alkoholu i prowadzono rozmowy motywujące do podjęcia leczenia alkoholowego.Trzy wnioski zostały skierowane  do sądu o leczenie alkoholowe.  Z terapii w ośrodku ds. uzależnień korzystało  7 osób uzależnionych i  8 współuzależnionych.

 

Spółdzielnia socjalna.

 

W roku 2012  została powołana spółdzielnia socjalna ,która rozpoczęła działalność 1 maja .

Zatrudnionych zostało 5 osób bezrobotnych ,którzy  otrzymali dotację z PUP na zakup  sprzętu potrzebnego do prowadzenia  statutowej działalności .Członkowie spółdzielni wykonywali  różnego rodzaju prace na terenie Gminy  ( przede wszystkim prace porządkowe ,odśnieżanie itp.)

Spółdzielnia Socjalna w roku 2013  prowadzi swoją działalność na rzecz Gminy , została objęta pomocą prawną i psychologiczną przez  Ośrodek Wsparcia Ekonomi Społecznej z Gdańska .

 

 

 

 

 

 

 

 

REALIZACJA ZADAŃ Z ZAKRESU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH,

FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

 

ŚWIADCZENIA RODZINNE I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY

Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych określa warunki nabywania prawa oraz zasady ustalania, przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych.

Do świadczeń rodzinnych zaliczamy:

-zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego

- świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny i świadczenie pielęgnacyjne

Prawo do zasiłku rodzinnego przysługuje rodzicom, jeżeli dochód rodziny po przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 504 zł miesięcznie lub 583 zł w przypadku, gdy w rodzinie wychowuje się dziecko niepełnosprawne.

Zasiłki rodzinne i dodatki do zasiłków przyznaje się na wniosek wraz z kompletem dokumentów osoby zainteresowanej na  aktualnie nowy okres zasiłkowy, tj. od 1 listopada danego roku – do 30 października roku następnego.

Z nowym okresem zasiłkowym bez zmian pozostają kryteria dochodowe uprawniające do otrzymywania świadczeń rodzinnych.

Kwoty zasiłków rodzinnych:

  • na dziecko do 5r. życia – 68,00zł
  • na dziecko w wieku od 5 -18 lat -91,00zł
  • na dziecko w wieku od 18 - do 24 lat - 98,00zł

 

Zasiłek pielęgnacyjny wynosi -153 zł m-nie, natomiast świadczenie pielęgnacyjne -520 zł m-nie.

 

Od 1 października 2008r. weszła w życie ustawa z dnia 7 września 2008r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.  Na podstawie ustawy przyznaje się świadczenia alimentacyjne osobom uprawnionym tj. osobom uprawnionym do alimentów od rodzica na podstawie tytułu wykonawczego, jeżeli egzekucja okazała się bezskuteczna.

Prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego przysługuje jeżeli dochód rodziny                      w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 725,00 zł. Świadczenia   z funduszu przysługują     w wysokości bieżąco ustalonych alimentów, jednak nie więcej niż 500 zł miesięcznie na każde dziecko

 

Ponoszone wydatki na świadczenia rodzinne w latach  2013

 

 

 

 

L.p

 

 

 

Wyszczególnienie

 

 

 

 

Liczba osób

Liczba świadczeń

Kwota świadczeń

 

1.

 

 

 

Zasiłek rodzinny

484

12183

1202 374

 

2.

Dodatki do zasiłków rodzinnych, w tym z tytułu:

577

6647

718 941

 

2.1

Urodzenia dziecka

58

58

58.000

 

2.2

Opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego

33

401

157 681

 

2.3

Samotnego wychowywania dziecka

 

29

536

93 920

 

2.4

Kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego

51

600

46 040

 

2.5

Rozpoczęcia roku szkolnego

 

62

736

73 600

 

2.6

Podjęcie przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania

113

1354

68 740

 

2.7

 

Wychowywanie dziecka w rodzinie wielodzietnej

 

231

2762

220 960

 

3.

Zasiłki rodzinne z dodatkami (poz.1+2)

 

1061

18630

  1 921 315

 

4.

 

Zasiłki pielęgnacyjne

382

4584

701 352

 

5.

Świadczenia pielęgnacyjne

 

93

839

463 213

 

6.

Specjalny Zasiłek opiekuńczy

 

 

9

46

23469

 

7.

Dodatek do świadczenia pielęgnacyjnego

47

280

28 000

 

8.

Pomoc finansowa dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne

49

417

85 744

 

9.

Świadczenia opiekuńcze

475

6 166

1 301778

 

7.

Składki na ubezp. em.- rent.

78

711

111 986

 

8.

Fundusz alimentacyjny

 

68

1401

518 102

 

9.

 

 

 

Jednorazowa zapomoga z

 tyt. urodzenia dziecka

71

71

71 000

 

10.

Koszty obsługi

 

 

X

X

118 200

 

11.

Ogółem(poz.3+6+7+8+9+10)

 

 

X

X

4 043 092

 
           

 

 

Ogółem w roku 2013 w sprawach dotyczący świadczeń rodzinnych dla 864 rodzin wydano 1284 decyzji.

 

 

 

 

 

Zakres działań pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gniewinie stosowanych wobec osób i rodzin korzystających z pomocy jest bardzo rozległy. Wymaga wszechstronnej wiedzy, umiejętności, narzędzi niezbędnych do odpowiedniego pokierowania sprawami ludzi, wspierania ich a nie wyręczania. Działania te mają być skuteczne i efektywne, mają służyć wzmocnieniu rodziny, aktywizować i usamodzielniać. Nasza praca skupia się na tych celach. Nieustające nowelizacje ustawy o pomocy społecznej oraz ustaw i rozporządzeń wykonawczych, kładą coraz większy nacisk na prawidłowo prowadzoną pracę socjalną oraz powodują stałe rozszerzenie zadań realizowanych przez pomoc społeczną.

 

 

 

 

Gniewino dnia  27.03.2014r.

 

Kierownik GOPS w Gniewinie

Renata Łuszczak

 

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 143

W poprzednim tygodniu: 102

W tym miesiącu: 190

W poprzednim miesiącu: 669

Wszystkich: 55738